Maternitat(s)



Mural de Margalida Vinyes Domínguez inspirat en els nostres poemes de "Maternitat(s)" que formen part d'un sol cor i varis cossos que es pot veure a la cambra de Rafel Ginard al Museu de la Paraula de Sant Joan. I que ha estat inspirat arrels dels poemes de Mª Antònia Massanet, Alicia Olivares, Maribel Servera, MªMagdalena Amengual i el meu i que el passat 19 de maig vam recitar al Museu de la Paraula a Sant Joan en motiu del Dia Mundial dels Museus.


Soc cos

Vaig ser verb,
gemec,
sense paraules.
Vaig ser dona arrelada
engendrant un nou món
al meu cos.
Vaig ser mare recent nada
el mateix dia que va néixer la meva filla.
Vaig ser dona, gat i heura
a l'uníson.
Vaig sentir la meva vagina com un trànsit
quan l'ànima se'm partia
El cos ja no era meu
quan úter habitat s'obria.
Erem a la vegada,
una, dues, tres
ànimes bategant
en el mateix lloc, el mateix dia.
Juntes ens vam donar a llum.
Jo ja no sóc jo
amb tu, soc l'altra.



"Cinc dones, tres glosadores i dues poetes entren en diàleg amb el Cançoner Popular de Mallorca per tal d’enriquir-lo amb les seves creacions poètiques. Paraula de dona que respon al Cançoner amb les seves inquietuds, reflexions i esperances per reviure’l des del segle XXI i en clau de gènere. Recital de paraula i imatge, incloent les “Maternitat(s)” creades per els poemes i la il·lustració de Margalida Vinyes que es pot visitar al Museu de la Paraula de Sant Joan".

Maribel Servera, Catalina Gayà, Maria Magdalena Amengual, jo, Maria Antònia Massanet i Alícia Olivares.

Il·lustració de Margalida Vinyes


Projecte "Reescrivim el Cançoner" coordinat per BateGar Mallorca d'arrel projecte de la Fundació Mallorca Literària que divendres 20 de desembre tornam fer a la Institució Alcover de Manacor. Reportatge que es pot llegir a AraBalears.cat

Comentarios

Entradas populares