Sant Antoni a l’escola


M’agraden els contes. De petita m’agradava escoltar-los i als 10 anys en vaig escriure un a quatre mans amb l’olivetti del pare que ara tenim a casa. També m’agrada llegir-los i contar-los! D’ençà fa 7 anys, m’invento un conte cada nit per donar les bones nits a na Sofia, alguns ja formen part del nostre repartori d’abans d’anar a dormir i els repetim o quan venen amigues a casa, són els primers que contam perque alguns els feim a dues veus. 

Per aquestes dates sempre que he pogut m’ha agradat acostar-me a la seva escola, al voltant del seu aniversari, per explicar alguna història i compartir plegades passions, camins i aprenentatges. Aquesta va ser la primera vegada que vaig contar un conte a la seva escoleta!

Així que aquesta setmana que la nostra filla ha fet una volta més al sol i ja és un any més gran, he anat a la seva nova escola i juntes hem cantat el conte ‘Dimonis, on hi ha la ximbomba?’ I mentre na Sofia tocava la ximbomba com li va ensenyar el padrí i jo contava el conte ‘Ona, la dimoniona’ els seus companys, infants de primer i segon de primària, ens acompanyaven amb instruments a l’espai de Biblioteca. I finalment tots i totes hem ballat i cantat com a dimonis i dimònies al voltant d’un fogueró simbòlic, per assajar el que farem amb les famílies el dia de Sant Antoni, acompanyats dels dimonis i dimònies d’Ariany, les primeres de Mallorca.

🔥 Abans de començar vam encendre el fogueró de les paraules, que ens recorda el temps que som i la calentor que ens dona quan arriba l’hivern i com si fos una llar de foc ens junta al voltant d’un llum per explicar històries com feien en temps primer les nostres repadrines al voltant del foc.


Gràcies a l’equip de l’escola Ceip Guillem Frontera Pascual per fer fàcil l’entrada a l’escola per part de les famílies i gràcies Poli Sansó per totes les facilitats a l’hora de compartir la meva passió amb l’escola. Gràcies Mateu Ferrer per les fotos que m’ajudaran a re-cor-dar, acostar les coses al cor, i per acompanyar amb tanta cura i atenció a la nostra filla cada dia. Ella ens diu: “el que més li agrada de l’escola és tot, sobretot com me cuiden tots els mestres”. I això per noltros és el més important: l’acompanyament de cor a cor ❤️

Comentarios

Entradas populares