POESIA AMB ACCENT... DE DONA

Poesia amb accent de dona, el proper dijous 7 de març a Barcelona. Fotografia by Albert Manau

Això és un no parar!!! D'ençà que vaig conèixer a la poeta llaminera, Maria Antònia Massanet, la matinada de l'1 de juliol de 2012, a la FInca de Filicumis durant la gravació del documental Som Elles, els recitals de poesia es multipliquen i no hem deixat de fer trobades poètiques, tant a Barcelona com a Mallorca. La propera cita és el dijous 7 de març a les 20:30h a l'espai polivalent Iroom de Gràcia. Estau tots ben convidats. Hi haurà moltes veus de dones... tan emergents com de llarga durada, de diverses edats, procedències i accents. I jo si fos tu, no m'ho perdria!!!

Em sembla ofensiu que en temps passat, les escriptores fossin obligades a utilitzar un pseudònim per poder escriure i ser llegides, però ara aquesta lluita no em correspon. Vivim temps diferents i penso que la millor manera d'integrar la igualtat, és no diferenciant-se d'ella. Sóc dona, i moltes coses més, amb una sensualitat sense complexos i així ho intento expressar als meus poemes. No sento cap enveja dels escriptors-homes i per tant no m'he de definir en oposició a ells, simplement caminam junts dins un món de paraules i sensibilitats diferents.
Malgrat tot, sóc molt conscient de la meva feminitat i la meva sexualitat. Exalto la dona com a mare, germana, padrina, amiga, filla, neboda, tia, cosina, parella i amant. I amb el col·lectiu Impar3en1 vam fer el videopoema Dones que forma part del documental Som Elles, que es podrà veure el proper dissabte 16 de març al Canal Alfa, la programació audiovisual gratuïta i oberta al públic que tindrà lloc a l'auditori del CCCB durant el festival Kosmopolis.

Ja ens vam trobar a l'Iroom el passat mes de novembre a la presentació del Moll de l'os, el poemari autoeditat de na Maria Antònia Massanet il·lustrat per na Mari Jo, i el passat mes de febrer a la projecció de Som Elles a la llibreria Quars. Hi ha fotografía i vídeo-resum de la vetllada poètica mallorquina. SALUT I POESIA!!!


A la fotografia de Glòria Forteza-Rey, es poden veure, d’esquerra a dreta, a les poetes Joana Abrines, Maite Brazales i Tonina Canyelles, Aina Riera, Aina Ferrer, Maria Antònia Massanet i Àngels Cardona, la ballarina Marga Llobera i les poetes Maria Victòria Secall i Margalida Tous.

Comentarios

Entradas populares