Re-cor-dar

"Contar, no! Recordar! / Recordar, re-cor-dar, / significa acostar les coses al cor" 
Blai Bonet


El Poder i la Verdor. Guaret, Campos, 1981

Aquest va ser el primer llibre que vaig llegir d'en Blai Bonet, m'ho va deixar entusiasmada na Núria Martínez-Vernis, la meva poeta de capçalera d'ençà que vaig arribar a Barcelona, amb post-its i notes als marges del poemari que deien "l'afegitó existeix", "magnífic", "poemot" "23F" i per aquest motiu, la lectura encara va ser més especial. Me'n vaig dur en Blai a la mar, en vaig dinar, berenar i sopar, vaig llegir-lo a casa, al corral i al water. Vaig recitar-lo a la Sessió de Poesia Negativa de l'Heliogàbal llegint el cant XXII del Teatre del Gran Verdens vam vestir de verd i vam cridar contra el TIL. Blai Bonet no va mai contra la verdor, sempre contra el poder. Vaig sentir xerrar del recital de Blau Bonet a l'horinal i vaig anar a la festa que va organitzar 7 anys després Jaume C. Pons Alorda i companyia. Enguany El Gall Editor ha editat els diaris de Blai Bonet corregits per Pau Vadell amb coberta de Toni Catany, pròleg de Margalida Pons i Edicions 1984 ha publicat la poesia completa i Bonet surt als diaris. Comparteixo aquestes notes  ben profundes de n'Antoni Artigues:
"Blai Bonet és un escriptor líric (canta i es decanta per la verdor) i èpic (canta i es decanta contra el poder). És un poeta cívic al llarg de tota la vida: “Mai contra els enamorats /[...]/ contra els grocs cacics sempre.” “A Mallorca [...] gent desarrelada ens governa.” 
Definitivament, Blai Bonet no és un mercader ni un traficant de poesia. Per a ell “la paraula és la casa de l’home”: Quin bon estar, Blai, que hi fa, a la teva casa!"


Paraula de Blai:
Si desapareix l'Estat, desapareix el noranta per cent del que va malament

Ser súbdit és incompatible amb la dignitat

Molts mals del món actual vénen perquè la gent se toca poc




Quan et mir, em puja una ona
blava per la cintura

Ni esquerra, ni centre, ni dreta, sinó endavant.

Quan la poesia arriba molt amunt, poesia i ciència són sinònims.
L'animal és l'únic animal que diu "jo"
Heil Amèn. Heil Amèn. I amèn

Comentarios

Entradas populares