Temps d'una espera

Foto de Joana Pericàs del meu primer embaràs. 2016

Recollint el títol del llibre que Carme Riera li va escriure a la seva filla des del ventre i a les portes de donar a Llum, a la nostra filla durant la meva tercera gestació, recordo que vaig néixer mare, ara fa 6 anys. I record com a n'aquell moment, tots els moviments del meu cos em van obrir a rebre una nova vida de manera natural i plaent. Ja no som tan innocent, com era llavors, perquè l'any passat una vida va arribar per anar-se'n massa prest, i després de passar el dol i acomiadar-mos davant la mar de l'àngel que no vam arribar a conèixer, a n'aquest moment vital de vida-mort-vida sent com la nova maternitat i l'embaràs tornen habitar-me des de les entranyes. I record que tots venim d'aquesta maremar que bressola els seus infants i em deix engronsar per les onades. La maternitat m'ha duit dolor i plaer, és un estadi sexual de la meva vida. Ara a les portes del part, sent com aquestes aigües insondables del meu cos bateguen plenes d'oxitocina per donar a Llum, la nostra filla, de la manera més natural possible, perquè "nosaltres sabem parir i els infants saben néixer" em repeteixo cada matí com un mantra per omplir el meu cos de confiança, no vull que la por embriagi el moment màgic de tornar parir natural i renéixer mare!


Temps d'una espera

Flor 
que neix, 
al ventre de la mareterra,
i dona Llum.
Generosa
regala el seu perfum
com l'infant gestat, 
al ventre de la maremar,
que arriba al món
després de l'hivern de l'ànima
i acull la primavera del cos,
per recordar que hi ha vida després de la mort 
que reneix.


Foto Maria del Mar Abrines del meu tercer embaràs. 2022


💜 M'emociona i m'embriaga a parts iguals veure com el naixement la nostra filla gran es conjuga amb aquesta nova gestació, gràcies a la teva música i al vostre art: Xarim Aresté i Joan Garau. Gràcies!



♥️ Recordo que ja fa 6 anys que som mare i a les portes de tornar donar a Llum, prenc de nou el compromís d’alletar la nostra filla amb la força, amor i coratge de la primera vegada com mostra aquest videopoema col.lectiu sobre lactància materna que vam fer amb mares i amigues i els seus infants:
 

Comentarios

Entradas populares