#niundiasensepoesia

Lletres impreses per 3DSoma

Fa temps que pens en tirar endavant una iniciativa pròpia i crec que he trobat el moment de fer-ho: #niundiasensepoesia. Cada dia compartiré un vers d'algun/a escriptor/a al meu compte de twitter a través d'aquest hashtag que encara no ha estat utilitzat en català. Sé que no és una gran idea però m'abelleix molt i si la cosa funciona, podria ser un blog com fa Rodamots des de 1999. Estic convençuda que no s'acabaran els dies ni la poesia!

Començo aquest joc #niundiasensepoesia amb el poema que em va atrapar per primera vegada quan era adolescent. Encara recordo aquell migdia a les 15h després de dinar, i amb el menjar encara a la boca de l'estomag, quan vam llegir Una Carroña a una classe revolucionada i hormonada de tercer d'ESO. Les paraules de Charles Baudelaire em van ferir el cor, els budells i la digestió. Aquell vespre no vaig poder sopar i avui encara no he oblidat el que hagués pogut ser un dia qualsevol perquè no m'ha abandonat la paraula poesia.

Una Carroña

Recuerda alma, el objeto que esta dulce mañana 

de verano hemos contemplado:
al torcer de un sendero una carroña infame
en un lecho sembrado de guijarros,

con las piernas al aire, cual lúbrica mujer,
ardiente y sudando venenos,
abría descuidada
 y cínica su vientre 
lleno de exhalaciones.

El sol brillaba sobre esta podredumbre,
como para cocerla en su punto,
y devolver ciento por uno a la gran Naturaleza
todo lo que en su momento había unido;

y el cielo miraba el espléndido esqueleto
como flor que se abre.
Tan fuerte era el hedor que tú, en la hierba
creíste desmayarte.

Zumbaban las moscas sobre este vientre pútrido
del que salían negros batallones
de larvas que manaban como un líquido espeso
por aquellos vivientes jirones.

Todo igual que una ola subía y descendía,
o se alzaba burbujeante;
diríase que el cuerpo, hinchado por un aliento vago,
vivía y se multiplicaba.

Y este mundo producía una música extraña
como el agua que corre y el viento
o el grano que un ahechador con movimiento rítmico
agita y voltea con su criba.

Las formas se borraban y no eran más que un sueño,
un esbozo tardo en aparecer,
en la tela olvidada, y que el artista acaba
Unicamente de memoria.

Detrás de las rocas una perra inquieta
como irritada nos miraba,
espiando el momento de recuperar el pedazo

del esqueleto que soltó.

Y, sin embargo, tú serás igual que esta basura,
que esta horrible infección,
¡estrella de mis ojos, sol de mi naturaleza,
tú, mi ángel y mi pasión!

¡Sí! Así serás tú, oh reina de las gracias,
después de los últimos sacramentos,
cuando vayas, bajo la hierba y las flores
a enmohecer entre las osamentas.

Entonces, oh belleza mía, dirás a los gusanos
que te comerán a besos,
¡que he guardado la forma y la esencia divina
de mis amores descompuestos!

Charles Baudelaire, Las flores del mal. 1857

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Amb aquesta iniciativa segueixo el rastre d'altres idees que s'han consolidat a la xarxa, encara que no s'acosta als fenòmens inventats per @hematocritico com #tróspido, que en el seu moment va rompre motlles, o l'etiqueta de moda els dimecres en primetime #pimientopchef (i saps que ho has petat quan Chicote ho utiliza al seu twitter per comentar el programa). El mestre d'escola gallec és un humorista d'internet, com es pot veure als seus blogs "El Hematocrítico de Arte" i "Drama en el Portal" i a la seva xarla TEDxMadrid d'enguany, on resumeix el congrés en 15 minuts en clau d'humor. Jo no m'ho perdria, tampoc si fos guionista de Buenafuente per intentar trobar feina el més aviat possible. Sense intentar semblar-me al mestre perquè encara que m'agradaria molt, no sé fer riure, malgrat el postgrau en programes d'humor i entreteniment. Jo em sento més còmoda amb la poesia perque hi ha moltes maneres de fer-se entendre.

#Niundiasensepoesia

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